Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Η άποψη της FIA για το συμβάν του Μαξ Φερστάπεν με τον Σαρλ Λεκλέρκ και η αναγκαία άποψη του συντάκτη.

Δύο μέτρα και δύο σταθμά; | to10.gr

Θυμάμαι πως όταν μας «μάθαιναν» δημοσιογραφία, μας έλεγαν πως δεν γίνεται να βάζεις τίτλο με ερωτηματικό. Χαρακτηριστικά: «Δεν γίνεται να βάζεις ερώτηση σε τίτλο γιατί είναι σαν να μην ξέρεις την απάντηση. Άρα, θα αναγκάσεις τον αναγνώστη να τη βρει;». Δίκιο είχαν, αλλά πιστέψτε με δεν ξέρω τι κάνουν εκεί στη FIA και δεν μπορώ να απαντήσω αν λειτουργούν με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Συγχωρείστε με για αυτό. Σας καλώ εσάς να βρείτε την απάντηση.

Εν πάση περιπτώσει, θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια άκρη σχετικά με την προσπέραση του Μαξ Φερστάπεν επί του Σαρλ Λεκλέρκ και τη νίκη του στην Αυστρία. Σε εκείνη τη δεξιά στροφή λοιπόν, ο Ολλανδός πήρε την εσωτερική, ο Μονεγάσκος ήταν δίπλα του και όταν ήρθε η ώρα για την κατά κάποιον τρόπο ευθεία, ο Φερστάπεν δεν άφησε χώρο στον αντίπαλό του (σιγά μην άφηνε ο συγκεκριμένος εδώ που τα λέμε), με συνέπεια να τον βγάλει εκτός πίστας.

Η άποψη της FIA δεν έχει να κάνει απαραιτήτως με αυτό που έγινε, αλλά με τις εκάστοτε συνθήκες. Μπορεί δηλαδή να παρακολουθήσουμε το ίδιο συμβάν σε μιαν άλλη πίστα και να υπάρξει τιμωρία. Σε γενικές γραμμές, οι κριτές λαμβάνουν υπόψη την εκάστοτε στροφή ή συμβάν, τις κινήσεις των οδηγών, αλλά και το περιβάλλον της πίστας. Ίσως, αν ο Λεκλέρκ «έπεφτε» σε αμμοπαγίδα και δεν συνέχιζε, να τιμωρούταν ο Ολλανδός. Αυτό γράφεται για να καταλάβετε κι εσείς το σκεπτικό, όταν λέμε πως υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν μιαν απόφαση.

Η δική μου άποψη; Όπως έπρεπε να τιμωρηθεί το ’16 στο Μονακό ο Χάμιλτον που εμπόδισε τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και δεν τιμωρήθηκε, όπως έπρεπε να τιμωρηθεί πρόσφατα ο Σεμπάστιαν Φέτελ που εμπόδισε τον Χάμιλτον και τιμωρήθηκε, έτσι έπρεπε να τιμωρηθεί και ο Φερστάπεν που εμπόδισε τον Λεκλέρκ και εν τέλει, δεν τιμωρήθηκε. Γιατί; Διότι ο Μονεγάσκος ήταν ακριβώς δίπλα στον Ολλανδό. Αν το αυτοκίνητο της Ferrari ήταν πιο πίσω, θα έγραφα πως ο οδηγός της Red Bull δεν έπρεπε να τιμωρηθεί. Αλλά επειδή η Ferrari ήταν ακριβώς δίπλα, ο Ολλανδός όφειλε να στρίψει το τιμόνι του λίγο πιο δεξιά για να αφήσει χώρο στον Λεκλέρκ. Αλλά ο Mad-Max, δεν το έκανε (σιγά μην το έκανε).

Προσωπικά δεν με απασχολεί αν εκτός πίστας σε εκείνο το σημείο υπήρχε άσφαλτος ή αμμοπαγίδα. Σημασία έχει πως ο Φερστάπεν εμπόδισε τον Λεκλέρκ και τον ώθησε εκτός πίστας και κατά συνέπεια στην απώλεια της νίκης.

Τέλος, για να φτάσουμε στο σημείο να γράφουμε την άποψή μας για το συμβάν, καλό θα ήταν όλοι μας, αλλά και στη Ferrari περισσότερο, να «διαβάσουν» καλύτερα κάποια πράγματα για το πώς χάθηκε η μεγάλη διαφορά που είχε ο Λεκλέρκ από τον Φερστάπεν, ώστε να μην συμβεί ξανά αυτό και να οδεύσουν την επόμενη φορά σε μια άνετη νίκη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο